
Rhonda Chung
I am a doctoral candidate in the Department of Education (Applied Linguistics) program at Concordia University where I am training to become an applied critical sociophonologist.
I am interested in the sound of voices, specifically the act of listening: Are learners ‘hearing’ the whole picture of a language? Or is the classroom privileging certain voices over others? What is the cumulative effect on learners' perceptions of the target language?
My specific research interests are:
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Sociophonological aspects of dialect perception in additional language learning
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Categorical perception and development of phonemes (segmental learning)
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Language pedagogies based in plurilingual and multi-modal methodologies
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High variability perceptual training methodologies; Educational gamification practices.
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Decolonial principles, which include presenting the natural dialectal variation inherent in a given language and giving voice to the speech communities who speak it.
Sessions auxquelles Rhonda Chung assiste
- Discours d’ouverture
- 8:40 AM EDT - 8:55 AM EDT | 15 minutes
- Joignez-vous à nous pour les discours d'ouverture des membres du comité organisateur, de Graham Carr, recteur et v...
- Séance 1 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Adel Jebali
- 9:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 1 heure 30 minutes
- Session 1 (CALL) - Session Chair: Alena Barysevich
- 9:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 1 heure 30 minutes
- Conférence plénière de Cynthia Eid : De l’innovation pédagogique à la transformation de la didactique des langues secondes : quels vecteurs d’apprentissage apprivoiser?
- 10:45 AM EDT - 12:00 PM EDT | 1 heure 15 minutes
- Cynthia Eid, Professeure-Chercheuse, Doyenne de l'École de formateurs, Directrice de la pédagogie et de l'Innovation, Groupe IGS...
- Atelier : Des pieds et des mains : Incorporer la grammaire (Antoine Philippe, Université de Porto Rico, Porto Rico)
- 2:45 PM EDT - 3:45 PM EDT | 1 heure
- Antoine Philippe, Université de Porto Rico, Porto Rico
- Workshop
- Atelier : Enseignement de la variation à l’oral : réflexion et pistes didactiques en classe de français langue seconde (Samantha Damay & Élisabeth Veilleux, Centre d'enseignement du français de l'Université McGill, Canada)
- 2:45 PM EDT - 3:45 PM EDT | 1 heure
- Samantha Damay & Élisabeth Veilleux à, Centre d'enseignement du français de l...
- Workshop
- Session 3 (Identity) - Session Chair: Walcir Cardoso
- 4:00 PM EDT - 5:30 PM EDT | 1 heure 30 minutes
- Session 3 (Plurilingualism) - Session Chair: Angelica Galante
- 4:00 PM EDT - 5:30 PM EDT | 1 heure 30 minutes