Rhonda Chung
I am a doctoral candidate in the Department of Education (Applied Linguistics) program at Concordia University where I am training to become an applied critical sociophonologist.
I am interested in the sound of voices, specifically the act of listening: Are learners ‘hearing’ the whole picture of a language? Or is the classroom privileging certain voices over others? What is the cumulative effect on learners' perceptions of the target language?
My specific research interests are:
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Sociophonological aspects of dialect perception in additional language learning
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Categorical perception and development of phonemes (segmental learning)
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Language pedagogies based in plurilingual and multi-modal methodologies
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High variability perceptual training methodologies; Educational gamification practices.
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Decolonial principles, which include presenting the natural dialectal variation inherent in a given language and giving voice to the speech communities who speak it.
Sessions auxquelles Rhonda Chung assiste
Jeudi 29 Avril, 2021
Joignez-vous à nous pour les discours d'ouverture des membres du comité organisateur, de Graham Carr, recteur et vice-chancelier de l'Université Concordia, et de Cynthia Eid, vice-présidente de la Fédération internationale de professeurs de français.
Cynthia Eid, Professeure-Chercheuse, Doyenne de l'École de formateurs, Directrice de la pédagogie et de l'Innovation, Groupe IGS, Paris-Lyon et Toulouse, France. Vice-présidente de la Fédération internationale des professeurs de français.Titre: De l’innovation pédagogique à la transformation de la didactique des langues secondes : quels vecteurs d’apprentissage apprivoiser?Résumé: