Passer au contenu de la page principale

8.2 - Pedagogy and Citizenship: Contemporary Issues Through Youth Artistic Creation

Mon statut pour la session

Quoi:
Workshop
Quand:
11:00 AM, Samedi 8 Juin 2024 (1 heure 15 minutes)
Où:
- EV 2.645
In this presentation, I'll delve into creating artistic pedagogical projects inspired by contemporary adolescent issues and artists' practices. Various projects for high school students will address mental health, screen effects, youth values, identity quest, community, global news, etc., using diverse technologies for expression. These projects prioritize sensory immersion, corporeality, and interaction. I'll discuss their impact on students' self-confidence, tech understanding, and collaboration. The presentation encompasses curricular activities, online interactions, meetings with creators, production documentation, student feedback, and artwork exhibitions. We'll also explore artistic, technological, and "maker" software usage and public space exhibition planning. 

Participants will see how collaboration and peer learning cultivate students' confidence and autonomy in a supportive environment. Additionally, an ideation exercise will guide them through conceiving meaningful projects for Quebec schools. In addition to design thinking exercises, participants will be able to experiment with different non-traditional artistic mediums and techniques, awakening their potential for innovative creation.
 

Marie-Pier Viens

Conférencier.ère

Mon statut pour la session

Detail de session
Pour chaque session, permet aux participants d'écrire un court texte de feedback qui sera envoyé à l'organisateur. Ce texte n'est pas envoyé aux présentateurs.
Une fois activée, vous pouvez choisir d'afficher la liste des participants pour chaque session. Seuls les participants ayant accepté de rendre leur profil public seront affichés.
Activez cette option pour afficher la liste des participants sur la page de cette session. Ce paramètre s'applique uniquement à cette session.

Les modifications effectuées ici affecteront toutes les pages de détails des sessions sauf indication contraire