Passer au contenu de la page principale

Session 3 (Plurilingualism) - Session Chair: Angelica Galante

Mon statut pour la session

Quand:
4:00 PM, Jeudi 29 Avr 2021 EDT (1 heure 30 minutes)
Où:
  Session virtuelle
Cette session est dans le passé.
L'espace virtuel est fermé.
Thème:
Séance

Sous sessions

4:00 PM EDT - 4:30 PM EDT | 30 minutes

Maria Chiras, McGill University, Canada Title: How Effective Are Monolingual Language, Writing, and Assessment Practices for Multilingual Students in English courses in College? An Exploration of Multilingual Pedagogical Perspectives Keywords: Multilingual Students; Monolingual Language Writing and Assessment Practices...

4:30 PM EDT - 5:00 PM EDT | 30 minutes

John Wayne Dela Cruz, Mcgill University, Canada Title: “I subtitle myself”: The case of ESL student tutors and tutees’ plurilingual pedagogical strategies in a francophone college. Keywords: plurilingualism; peer-to-peer learning; ESL Abstract:

5:00 PM EDT - 5:30 PM EDT | 30 minutes

Angelica Galante, Maria Chiras, John Wayne Dela Cruz & Lana Zeaiter, McGill University, Canada Title: Why separate languages in the classroom if they are inseparable in our brain? The case for plurilingual pedagogy Keywords: plurilingual pedagogy; ...

Mon statut pour la session

Évaluer

Detail de session
Pour chaque session, permet aux participants d'écrire un court texte de feedback qui sera envoyé à l'organisateur. Ce texte n'est pas envoyé aux présentateurs.
Afin de respecter les règles de gestion des données privées, cette option affiche uniquement les profils des personnes qui ont accepté de partager leur profil publiquement.

Les changements ici affecteront toutes les pages de détails des sessions