Passer au contenu de la page principale

Session 3 (Effective practices) - Session Chair: Diane Querrien

Mon statut pour la session

Quand:
4:00 PM, Jeudi 29 Avr 2021 EDT (1 heure 30 minutes)
Où:
  Session virtuelle
Cette session est dans le passé.
L'espace virtuel est fermé.
Thème:
Séance

Sous sessions

4:00 PM EDT - 4:30 PM EDT | 30 minutes

Elena Shimanskaya, University of Nevada, Reno, United States Title: Processing instruction in L2 acquisition of direct object clitics Keywords: French; clitics; processing instruction Abstract: The study looked at the effect...

4:30 PM EDT - 5:00 PM EDT | 30 minutes

Danko Sipka, Arizona State University, United States Title: Establishing Enabling Final Learning Outcomes: Challenges and Solutions Keywords: final learning objectives; NCSSFL-ACTFL Can-do Statements; curriculum design; assessment; less commonly taught languages Abstr...

5:00 PM EDT - 5:30 PM EDT | 30 minutes

John Hajek & Riccardo Amorati, The University of Melbourne, Australia Title: Encouraging students’ creativity, agency and community engagement through project-based learning: the “I am an author” project Keywords: language learning; project-based learning; creativity-based learning

Mon statut pour la session

Évaluer

Detail de session
Pour chaque session, permet aux participants d'écrire un court texte de feedback qui sera envoyé à l'organisateur. Ce texte n'est pas envoyé aux présentateurs.
Afin de respecter les règles de gestion des données privées, cette option affiche uniquement les profils des personnes qui ont accepté de partager leur profil publiquement.

Les changements ici affecteront toutes les pages de détails des sessions