Natallia Liakina
Mcgill University
Sessions auxquelles Natallia Liakina assiste
8:40 AM
8:40 AM
Discours d’ouverture
15 minutes,
8:40 AM EDT
- 8:55 AM EDT
9:00 AM
9:00 AM
Séance 1 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Adel Jebali
1 heure 30 minutes,
9:00 AM EDT
- 10:30 AM EDT
Individualizing oral corrective feedback practices in post-secondary ESL context (Alina Lemak, York University, Canada)
30 minutes,
9:00 AM EDT
- 9:30 AM EDT
Partie de:
Session 1 (Feedback) - Session Chair: Diane Querrien
Talk
9:30 AM
9:30 AM
Préparation des étudiants et éducation expérientielle : un projet de recherche en distanciel (Corinne Beauquis, Université de Toronto à Scarborough, Canada)
30 minutes,
9:30 AM EDT
- 10:00 AM EDT
Partie de:
Séance 1 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Adel Jebali
Talk
10:00 AM
10:00 AM
Quelle est la place de la grammaire dans le cadre d’une tâche? (Gabriel Michaud & Ahlem Ammar, Université de Montréal, Canada)
30 minutes,
10:00 AM EDT
- 10:30 AM EDT
Partie de:
Séance 1 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Adel Jebali
Talk
Addressing the need for multi-dialectal aural input in the L2 classroom with Parlure Games (Rhonda Chung & Walcir Cardoso, Concordia University, Canada)
30 minutes,
10:00 AM EDT
- 10:30 AM EDT
Partie de:
Session 1 (CALL) - Session Chair: Alena Barysevich
Talk
10:30 AM
10:30 AM
Pause
15 minutes,
10:30 AM EDT
- 10:45 AM EDT
10:45 AM
10:45 AM
Conférence plénière de Cynthia Eid : De l’innovation pédagogique à la transformation de la didactique des langues secondes : quels vecteurs d’apprentissage apprivoiser?
1 heure 15 minutes,
10:45 AM EDT
- 12:00 PM EDT
Cynthia Eid, Groupe IGS (Invité.e d'honneur)
1:30 PM
1:30 PM
“Let's work together!”: The Effects of Peer Feedback on Pronunciation by Second Language Learners in Mobile-assisted Language Learning Context (Yuhui Huang, McGill University, Canada)
30 minutes,
1:30 PM EDT
- 2:00 PM EDT
Partie de:
Session 2 (Effective practices) - Session Chair: Corinne Beauquis
Talk
2:00 PM
2:00 PM
The contributions of the théorie de l’énonciation to the teaching of advanced writing in the second language classroom (Tracy Heranic, Concordia University, Canada & Borja Ruiz de Arbulo, Boston University, United States)
30 minutes,
2:00 PM EDT
- 2:30 PM EDT
Partie de:
Session 2 (Writing) - Session Chair: Denis Liakin
Talk
2:45 PM
2:45 PM
Atelier : Enseignement de la variation à l’oral : réflexion et pistes didactiques en classe de français langue seconde (Samantha Damay & Élisabeth Veilleux, Centre d'enseignement du français de l'Université McGill, Canada)
1 heure,
2:45 PM EDT
- 3:45 PM EDT
Workshop
Workshop: Choose Your Own Content: a technology-based approach for automatically creating tailored grammar practice exercises from the web (Stephen Bodnar & Roy Lyster, McGill University, Canada)
1 heure,
2:45 PM EDT
- 3:45 PM EDT
Workshop
3:45 PM
3:45 PM
Pause
15 minutes,
3:45 PM EDT
- 4:00 PM EDT
4:00 PM
4:00 PM
4:30 PM
4:30 PM
Establishing Enabling Final Learning Outcomes: Challenges and Solutions (Danko Sipka, Arizona State University and Columbia University, United States)
30 minutes,
4:30 PM EDT
- 5:00 PM EDT
Partie de:
Session 3 (Effective practices) - Session Chair: Diane Querrien
Talk
5:00 PM
5:00 PM
Compétences et pratiques digito-pédagogiques des enseignants de langues – modèle et enquête (Marie-Josée Hamel, Université d’Ottawa, Canada)
30 minutes,
5:00 PM EDT
- 5:30 PM EDT
Partie de:
Séance 3 (TICE) - Président de la séance: Rosa Hong
Talk
9:00 AM
9:00 AM
Séance 4 (Didactique de l’oral) - Président de la séance : Natallia Liakina
1 heure 30 minutes,
9:00 AM EDT
- 10:30 AM EDT
9:30 AM
9:30 AM
Enseignement stratégique de L2/LE: la neuroscience et la psychologie en sont au service! (Alena Barysevich, Université de Guelph, Canada)
30 minutes,
9:30 AM EDT
- 10:00 AM EDT
Partie de:
Séance 4 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Eliane Lousada
Talk
10:30 AM
10:30 AM
Pause
15 minutes,
10:30 AM EDT
- 10:45 AM EDT
10:45 AM
10:45 AM
Plenary talk by Greg Kessler : Innovation and the future of language teaching and learning
1 heure 15 minutes,
10:45 AM EDT
- 12:00 PM EDT
Keynote
Greg Kessler, Ohio University (Invité.e d'honneur)
12:00 PM
12:00 PM
Pause
1 heure,
12:00 PM EDT
- 1:00 PM EDT
1:00 PM
1:00 PM
Atelier : Un futur multilingue ? Stratégies d’enseignement de L3+ dite « proche » et intercompréhension (Cedric Joseph Oliva & Alan Gomez, Bryant University, États-Unis)
1 heure,
1:00 PM EDT
- 2:00 PM EDT
Workshop
Workshop/Atelier : MyAnnotator: une ressource pédagogique numérique pour la rétroaction correctrice écrite en français et en anglais langue seconde (Marie-Josée Hamel, Louis-David Bibeau et Apolline Glais, Université d’Ottawa, Canada)
1 heure,
1:00 PM EDT
- 2:00 PM EDT
Workshop
2:15 PM
2:15 PM
Engaging Audiences and Situating Content in Academic Oral Presentations: L2 Activities to Assist Students in the Presentational Mode (Serena Ap Williams, University of California, Davis, United States)
30 minutes,
2:15 PM EDT
- 2:45 PM EDT
Partie de:
Session 5 (Oral expression) - Session Chair: Rosa Hong
Talk
3:30 PM
3:30 PM