Passer au contenu de la page principale

Rhonda Chung

PhD Candidate
Concordia University

I am a doctoral candidate in the Department of Education (Applied Linguistics) program at Concordia University where I am training to become an applied critical sociophonologist.

I am interested in the sound of voices, specifically the act of listening: Are learners ‘hearing’ the whole picture of a language? Or is the classroom privileging certain voices over others? What is the cumulative effect on learners' perceptions of the target language?

My specific research interests are:

  • Sociophonological aspects of dialect perception in additional language learning

  • Categorical perception and development of phonemes (segmental learning)

  • Language pedagogies based in plurilingual and multi-modal methodologies

  • High variability perceptual training methodologies; Educational gamification practices.

  • Decolonial principles, which include presenting the natural dialectal variation inherent in a given language and giving voice to the speech communities who speak it.

 

www.rhondachung.com  |  http://bild-lida.ca/

Sessions auxquelles Rhonda Chung assiste

Jeudi 29 Avril, 2021

Fuseau horaire: (GMT-05:00) Eastern Time (US & Canada)
8:40 AM
8:40 AM EDT - 8:55 AM EDT | 15 minutes
Ouverture

Joignez-vous à nous pour les discours d'ouverture des membres du comité organisateur, de Graham Carr, recteur et vice-chancelier de l'Université Concordia, et de Cynthia Eid, vice-présidente de la Fédération internationale de professeurs de français.

9:00 AM
9:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 1 heure 30 minutes
Séance
9:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 1 heure 30 minutes
Séance
10:45 AM
10:45 AM EDT - 12:00 PM EDT | 1 heure 15 minutes
Plénière

Cynthia Eid, Professeure-Chercheuse, Doyenne de l'École de formateurs, Directrice de la pédagogie et de l'Innovation, Groupe IGS, Paris-Lyon et Toulouse, France. Vice-présidente de la Fédération internationale des professeurs de français.Titre: De l’innovation pédagogique à la transformation de la didactique des langues secondes : quels vecteurs d’apprentissage apprivoiser?Résumé:

4:00 PM
4:00 PM EDT - 5:30 PM EDT | 1 heure 30 minutes
Séance
4:00 PM EDT - 5:30 PM EDT | 1 heure 30 minutes
Séance