
Alena Barysevich
University of Guelph
Sessions auxquelles Alena Barysevich assiste
8:40 AM
8:40 AM
- Discours d’ouverture
- 8:40 AM EDT - 8:55 AM EDT | 15 minutes
9:00 AM
9:00 AM
- Session 1 (CALL) - Session Chair: Alena Barysevich
- 9:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 1 heure 30 minutes
9:30 AM
9:30 AM
- Bridging the Distance; Assessing the Effectiveness of Online Teaching Tools for Indigenous Language Education (Jade LaFontaine, McGill University, Canada)
- 9:30 AM EDT - 10:00 AM EDT | 30 minutes Partie de: Session 1 (CALL) - Session Chair: Alena Barysevich
- Talk
10:00 AM
10:00 AM
- Addressing the need for multi-dialectal aural input in the L2 classroom with Parlure Games (Rhonda Chung & Walcir Cardoso, Concordia University, Canada)
- 10:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 30 minutes Partie de: Session 1 (CALL) - Session Chair: Alena Barysevich
- Talk
10:30 AM
10:30 AM
- Pause
- 10:30 AM EDT - 10:45 AM EDT | 15 minutes
10:45 AM
10:45 AM
- Conférence plénière de Cynthia Eid : De l’innovation pédagogique à la transformation de la didactique des langues secondes : quels vecteurs d’apprentissage apprivoiser?
- 10:45 AM EDT - 12:00 PM EDT | 1 heure 15 minutes
12:00 PM
12:00 PM
- Pause
- 12:00 PM EDT - 1:00 PM EDT | 1 heure
1:00 PM
1:00 PM
- Session 2 (CALL) - Session Chair: Mike Barcomb
- 1:00 PM EDT - 2:30 PM EDT | 1 heure 30 minutes
- Session 2 (Effective practices) - Session Chair: Corinne Beauquis
- 1:00 PM EDT - 2:30 PM EDT | 1 heure 30 minutes
1:30 PM
1:30 PM
- “Let's work together!”: The Effects of Peer Feedback on Pronunciation by Second Language Learners in Mobile-assisted Language Learning Context (Yuhui Huang, McGill University, Canada)
- 1:30 PM EDT - 2:00 PM EDT | 30 minutes Partie de: Session 2 (Effective practices) - Session Chair: Corinne Beauquis
- Talk
- Affective Filter and Use of Peer Assessment Technology in Foreign Language Acquisition (Sarah Jacoba, Lakehead University, Canada)
- 1:30 PM EDT - 2:00 PM EDT | 30 minutes Partie de: Session 2 (CALL) - Session Chair: Mike Barcomb
- Talk
2:30 PM
2:30 PM
- Pause
- 2:30 PM EDT - 2:45 PM EDT | 15 minutes
2:45 PM
2:45 PM
3:45 PM
3:45 PM
- Pause
- 3:45 PM EDT - 4:00 PM EDT | 15 minutes
4:00 PM
4:00 PM
- Les correcticiels au secours des clitiques du français L2 (Adel Jebali, Université Concordia, Canada)
- 4:00 PM EDT - 4:30 PM EDT | 30 minutes Partie de: Séance 3 (TICE) - Président de la séance: Rosa Hong
- Talk
- Séance 3 (TICE) - Président de la séance: Rosa Hong
- 4:00 PM EDT - 5:30 PM EDT | 1 heure 30 minutes
4:30 PM
4:30 PM
5:00 PM
5:00 PM
- Why separate languages in the classroom if they are inseparable in our brain? The case for plurilingual pedagogy (Angelica Galante, Maria Chiras, John Wayne Dela Cruz & Lana Zeaiter, McGill University, Canada)
- 5:00 PM EDT - 5:30 PM EDT | 30 minutes Partie de: Session 3 (Plurilingualism) - Session Chair: Angelica Galante
- Talk
9:00 AM
9:00 AM
- Séance 4 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Eliane Lousada
- 9:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 1 heure 30 minutes
- Séance 4 (Didactique de l’oral) - Président de la séance : Natallia Liakina
- 9:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 1 heure 30 minutes
- Pratique et réflexion : deux mots-clés à la base d’un dispositif de formation d’enseignants (Eliane Lousada, Université de São Paulo, Brésil)
- 9:00 AM EDT - 9:30 AM EDT | 30 minutes Partie de: Séance 4 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Eliane Lousada
- Talk
9:30 AM
9:30 AM
- Enseignement stratégique de L2/LE: la neuroscience et la psychologie en sont au service! (Alena Barysevich, Université de Guelph, Canada)
- 9:30 AM EDT - 10:00 AM EDT | 30 minutes Partie de: Séance 4 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Eliane Lousada
- Talk
10:00 AM
10:00 AM
- Peut-on enseigner un cours de français oral en ligne ? Présentation d’un exemple concret mis en place à l’Université de Waterloo (Nicolas Hebbinckuys, Université de Waterloo, Canada)
- 10:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 30 minutes Partie de: Séance 4 (Didactique de l’oral) - Président de la séance : Natallia Liakina
- Talk
10:30 AM
10:30 AM
- Pause
- 10:30 AM EDT - 10:45 AM EDT | 15 minutes
10:45 AM
10:45 AM
- Plenary talk by Greg Kessler : Innovation and the future of language teaching and learning
- 10:45 AM EDT - 12:00 PM EDT | 1 heure 15 minutes
- Keynote
12:00 PM
12:00 PM
- Pause
- 12:00 PM EDT - 1:00 PM EDT | 1 heure
1:00 PM
1:00 PM
2:00 PM
2:00 PM
- Pause
- 2:00 PM EDT - 2:15 PM EDT | 15 minutes
2:15 PM
2:15 PM
- Séance 5 (Didactique de l’écrit) - Président de la séance : Tracy Heranic
- 2:15 PM EDT - 3:15 PM EDT | 1 heure
3:30 PM
3:30 PM
- Discours de clôture
- 3:30 PM EDT - 3:45 PM EDT | 15 minutes