
Natallia Liakina
Mcgill University
Sessions auxquelles Natallia Liakina assiste
8:40 AM
8:40 AM
- Discours d’ouverture
- 8:40 AM EDT - 8:55 AM EDT | 15 minutes
9:00 AM
9:00 AM
- Session 1 (CALL) - Session Chair: Alena Barysevich
- 9:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 1 heure 30 minutes
- Séance 1 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Adel Jebali
- 9:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 1 heure 30 minutes
- Session 1 (Feedback) - Session Chair: Diane Querrien
- 9:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 1 heure 30 minutes
- Individualizing oral corrective feedback practices in post-secondary ESL context (Alina Lemak, York University, Canada)
- 9:00 AM EDT - 9:30 AM EDT | 30 minutes Partie de: Session 1 (Feedback) - Session Chair: Diane Querrien
- Talk
9:30 AM
9:30 AM
- Préparation des étudiants et éducation expérientielle : un projet de recherche en distanciel (Corinne Beauquis, Université de Toronto à Scarborough, Canada)
- 9:30 AM EDT - 10:00 AM EDT | 30 minutes Partie de: Séance 1 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Adel Jebali
- Talk
10:00 AM
10:00 AM
- Quelle est la place de la grammaire dans le cadre d’une tâche? (Gabriel Michaud & Ahlem Ammar, Université de Montréal, Canada)
- 10:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 30 minutes Partie de: Séance 1 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Adel Jebali
- Talk
- Addressing the need for multi-dialectal aural input in the L2 classroom with Parlure Games (Rhonda Chung & Walcir Cardoso, Concordia University, Canada)
- 10:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 30 minutes Partie de: Session 1 (CALL) - Session Chair: Alena Barysevich
- Talk
10:30 AM
10:30 AM
- Pause
- 10:30 AM EDT - 10:45 AM EDT | 15 minutes
10:45 AM
10:45 AM
- Conférence plénière de Cynthia Eid : De l’innovation pédagogique à la transformation de la didactique des langues secondes : quels vecteurs d’apprentissage apprivoiser?
- 10:45 AM EDT - 12:00 PM EDT | 1 heure 15 minutes
1:30 PM
1:30 PM
- “Let's work together!”: The Effects of Peer Feedback on Pronunciation by Second Language Learners in Mobile-assisted Language Learning Context (Yuhui Huang, McGill University, Canada)
- 1:30 PM EDT - 2:00 PM EDT | 30 minutes Partie de: Session 2 (Effective practices) - Session Chair: Corinne Beauquis
- Talk
2:00 PM
2:00 PM
- The contributions of the théorie de l’énonciation to the teaching of advanced writing in the second language classroom (Tracy Heranic, Concordia University, Canada & Borja Ruiz de Arbulo, Boston University, United States)
- 2:00 PM EDT - 2:30 PM EDT | 30 minutes Partie de: Session 2 (Writing) - Session Chair: Denis Liakin
- Talk
2:45 PM
2:45 PM
3:45 PM
3:45 PM
- Pause
- 3:45 PM EDT - 4:00 PM EDT | 15 minutes
4:00 PM
4:00 PM
- Séance 3 (TICE) - Président de la séance: Rosa Hong
- 4:00 PM EDT - 5:30 PM EDT | 1 heure 30 minutes
4:30 PM
4:30 PM
- Establishing Enabling Final Learning Outcomes: Challenges and Solutions (Danko Sipka, Arizona State University and Columbia University, United States)
- 4:30 PM EDT - 5:00 PM EDT | 30 minutes Partie de: Session 3 (Effective practices) - Session Chair: Diane Querrien
- Talk
5:00 PM
5:00 PM
- Compétences et pratiques digito-pédagogiques des enseignants de langues – modèle et enquête (Marie-Josée Hamel, Université d’Ottawa, Canada)
- 5:00 PM EDT - 5:30 PM EDT | 30 minutes Partie de: Séance 3 (TICE) - Président de la séance: Rosa Hong
- Talk
9:00 AM
9:00 AM
- Séance 4 (Didactique de l’oral) - Président de la séance : Natallia Liakina
- 9:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 1 heure 30 minutes
9:30 AM
9:30 AM
- Enseignement stratégique de L2/LE: la neuroscience et la psychologie en sont au service! (Alena Barysevich, Université de Guelph, Canada)
- 9:30 AM EDT - 10:00 AM EDT | 30 minutes Partie de: Séance 4 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Eliane Lousada
- Talk
10:30 AM
10:30 AM
- Pause
- 10:30 AM EDT - 10:45 AM EDT | 15 minutes
10:45 AM
10:45 AM
- Plenary talk by Greg Kessler : Innovation and the future of language teaching and learning
- 10:45 AM EDT - 12:00 PM EDT | 1 heure 15 minutes
- Keynote
12:00 PM
12:00 PM
- Pause
- 12:00 PM EDT - 1:00 PM EDT | 1 heure
1:00 PM
1:00 PM
- Atelier : Un futur multilingue ? Stratégies d’enseignement de L3+ dite « proche » et intercompréhension (Cedric Joseph Oliva & Alan Gomez, Bryant University, États-Unis)
- 1:00 PM EDT - 2:00 PM EDT | 1 heure
- Workshop
2:15 PM
2:15 PM
- Engaging Audiences and Situating Content in Academic Oral Presentations: L2 Activities to Assist Students in the Presentational Mode (Serena Ap Williams, University of California, Davis, United States)
- 2:15 PM EDT - 2:45 PM EDT | 30 minutes Partie de: Session 5 (Oral expression) - Session Chair: Rosa Hong
- Talk
- Session 5 (Oral expression) - Session Chair: Rosa Hong
- 2:15 PM EDT - 3:15 PM EDT | 1 heure
3:30 PM
3:30 PM
- Discours de clôture
- 3:30 PM EDT - 3:45 PM EDT | 15 minutes