
Anne Violin-Wigent
she/her/elle/la
Associate Professor of French
Michigan State University
Sessions auxquelles Anne Violin-Wigent assiste
8:40 AM
8:40 AM
- Discours d’ouverture
- 8:40 AM EDT - 8:55 AM EDT | 15 minutes
- Joignez-vous à nous pour les discours d'ouverture des membres du comité organisateur, de Graham Carr, recteur et v...
9:00 AM
9:00 AM
- Individualizing oral corrective feedback practices in post-secondary ESL context (Alina Lemak, York University, Canada)
- 9:00 AM EDT - 9:30 AM EDT | 30 minutes Partie de: Session 1 (Feedback) - Session Chair: Diane Querrien
- Alina Lemak, York University, Canada Title:
- Talk
9:30 AM
9:30 AM
- Development of a New Feedback Model Concerning Adult Beginners´ Writing in a Second Language (Liivi Jakobson, Dalarna University, Sweden)
- 9:30 AM EDT - 10:00 AM EDT | 30 minutes Partie de: Session 1 (Feedback) - Session Chair: Diane Querrien
- Liivi Jakobson, Dalarna University, Sweden Title:
- Talk
10:00 AM
10:00 AM
- Quelle est la place de la grammaire dans le cadre d’une tâche? (Gabriel Michaud & Ahlem Ammar, Université de Montréal, Canada)
- 10:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 30 minutes Partie de: Séance 1 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Adel Jebali
- Gabriel Michaud & Ahlem Ammar, Université de Montréal, Canada
- Talk
10:45 AM
10:45 AM
- Conférence plénière de Cynthia Eid : De l’innovation pédagogique à la transformation de la didactique des langues secondes : quels vecteurs d’apprentissage apprivoiser?
- 10:45 AM EDT - 12:00 PM EDT | 1 heure 15 minutes
- Cynthia Eid, Professeure-Chercheuse, Doyenne de l'École de formateurs, Directrice de la pédagogie et de l'Innovation, Groupe IGS...
1:00 PM
1:00 PM
- Session 2 (Effective practices) - Session Chair: Corinne Beauquis
- 1:00 PM EDT - 2:30 PM EDT | 1 heure 30 minutes
2:45 PM
2:45 PM
- Workshop: Choose Your Own Content: a technology-based approach for automatically creating tailored grammar practice exercises from the web (Stephen Bodnar & Roy Lyster, McGill University, Canada)
- 2:45 PM EDT - 3:45 PM EDT | 1 heure
- Stephen Bodnar & Roy Lyster, McGill University, Canada
- Workshop
4:00 PM
4:00 PM
- Session 3 (Effective practices) - Session Chair: Diane Querrien
- 4:00 PM EDT - 5:30 PM EDT | 1 heure 30 minutes
- Processing instruction in L2 acquisition of direct object clitics (Elena Shimanskaya, University of Nevada, Reno, United States)
- 4:00 PM EDT - 4:30 PM EDT | 30 minutes Partie de: Session 3 (Effective practices) - Session Chair: Diane Querrien
- Elena Shimanskaya, University of Nevada, Reno, United States
- Talk
4:30 PM
4:30 PM
- Establishing Enabling Final Learning Outcomes: Challenges and Solutions (Danko Sipka, Arizona State University and Columbia University, United States)
- 4:30 PM EDT - 5:00 PM EDT | 30 minutes Partie de: Session 3 (Effective practices) - Session Chair: Diane Querrien
- Danko Sipka, Arizona State University, United States
- Talk
5:00 PM
5:00 PM
- Compétences et pratiques digito-pédagogiques des enseignants de langues – modèle et enquête (Marie-Josée Hamel, Université d’Ottawa, Canada)
- 5:00 PM EDT - 5:30 PM EDT | 30 minutes Partie de: Séance 3 (TICE) - Président de la séance: Rosa Hong
- Marie-Josée Hamel, University of Ottawa, Canada Tit...
- Talk
9:00 AM
9:00 AM
- Session 4 (Effective practices) - Session Chair: Gabriel Michaud
- 9:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 1 heure 30 minutes
9:30 AM
9:30 AM
- Enseignement stratégique de L2/LE: la neuroscience et la psychologie en sont au service! (Alena Barysevich, Université de Guelph, Canada)
- 9:30 AM EDT - 10:00 AM EDT | 30 minutes Partie de: Séance 4 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Eliane Lousada
- Alena Barysevich à, Université de Guelph, Canada Ti...
- Talk
10:00 AM
10:00 AM
- Vers un dispositif interactif d'apprentissage de l'interculturalité à distance (Salim Ahmed Sista & Mounir Karek, Université du 20 Août 1955 Skikda, Algérie & Sabrina Fetaissa, Université Badji Mokhtar Annaba, Algérie)
- 10:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 30 minutes Partie de: Séance 4 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Eliane Lousada
- Salim Ahmed Sista, Université du 20 Août 1955 Skikda, Algeria; Mounir Karek, Univ...
- Talk
10:45 AM
10:45 AM
- Plenary talk by Greg Kessler : Innovation and the future of language teaching and learning
- 10:45 AM EDT - 12:00 PM EDT | 1 heure 15 minutes
- Greg Kessler, Professor of Instructional Technology at the Patton College of Education, Ohio Univ...
- Keynote
2:15 PM
2:15 PM
- Engaging Audiences and Situating Content in Academic Oral Presentations: L2 Activities to Assist Students in the Presentational Mode (Serena Ap Williams, University of California, Davis, United States)
- 2:15 PM EDT - 2:45 PM EDT | 30 minutes Partie de: Session 5 (Oral expression) - Session Chair: Rosa Hong
- Serena Ap Williams, University of California, Davis, United States
- Talk
2:45 PM
2:45 PM
- Consensus-based decision making: A task for reconciliation (Brett Reynolds, Humber College, Canada)
- 2:45 PM EDT - 3:15 PM EDT | 30 minutes Partie de: Session 5 (Oral expression) - Session Chair: Rosa Hong
- Brett Reynolds, Humber College, Canada Title:
- Talk
- Pre-service ESL teachers reflecting on intercultural communication: Raising awareness through the use of portfolios (Émily Marzin & Patricia Houde, Universidad de Guanajuato, Mexico)
- 2:45 PM EDT - 3:15 PM EDT | 30 minutes Partie de: Session 5 (Culture/Intercultural) - Session Chair: Fabien Olivry
- Émily Marzin & Patricia Houde, Universidad de Guanajuato, Mexico
- Talk
3:30 PM
3:30 PM
- Discours de clôture
- 3:30 PM EDT - 3:45 PM EDT | 15 minutes