
Sarah Jacoba
Greetings! Bonjour! My name is Sarah Jacoba and I am most interested in learning about effective use of technology in the classroom.
I completed my doctoral degree in French literature at Queen’s University (2016). My research compared the theatre of two playwrights, particularly their representations of the body. Hired in 2017 into one of Lakehead University’s new “teaching focussed” positions, my research has expanded to include innovation and technology in learning. I am particularly interested in using alternative assignments to put students in the position of creators. My students now complete assignments using internet sites and applications such as Tumblr, Wix, Google Arts and Culture, and Peer Scholar. I try to include at least one innovative, technology-based activity in each of my classes.
In 2018/2019, my students and I participated in Dr. Steve Joordens’ study (University of Toronto) on using technology to measure learner outcomes following peer assessment. Dr. Joordens and his team are the creators of Peer Scholar, the peer assessment tool that I will be discussing in my presentation. I ran my own (much smaller) study in tandem, in an effort to assess students’ thoughts and feelings, and more specifically their anxiety, about using peer assessment as a study tool. I have now run the study in five different classes and look forward to sharing what I’ve learned so far.
Documents
Sessions auxquelles Sarah Jacoba assiste
- Discours d’ouverture
- 8:40 AM EDT - 8:55 AM EDT | 15 minutes
- Joignez-vous à nous pour les discours d'ouverture des membres du comité organisateur, de Graham Carr, recteur et v...
- Session 1 (Feedback) - Session Chair: Diane Querrien
- 9:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 1 heure 30 minutes
- Pause
- 10:30 AM EDT - 10:45 AM EDT | 15 minutes
- Profitez de cette pause pour vous relaxer, faire le plein de votre breuvage préféré ou réseauter avec vos collègue...
- Conférence plénière de Cynthia Eid : De l’innovation pédagogique à la transformation de la didactique des langues secondes : quels vecteurs d’apprentissage apprivoiser?
- 10:45 AM EDT - 12:00 PM EDT | 1 heure 15 minutes
- Cynthia Eid, Professeure-Chercheuse, Doyenne de l'École de formateurs, Directrice de la pédagogie et de l'Innovation, Groupe IGS...
- Pause
- 12:00 PM EDT - 1:00 PM EDT | 1 heure
- Profitez de cette pause pour vous relaxer, faire le plein de votre breuvage préféré ou réseauter avec vos collègue...
- Session 2 (CALL) - Session Chair: Mike Barcomb
- 1:00 PM EDT - 2:30 PM EDT | 1 heure 30 minutes
- Affective Filter and Use of Peer Assessment Technology in Foreign Language Acquisition (Sarah Jacoba, Lakehead University, Canada)
- 1:30 PM EDT - 2:00 PM EDT | 30 minutes Partie de: Session 2 (CALL) - Session Chair: Mike Barcomb
- Sarah Jacoba, Lakehead University, Canada Title:
- Talk
- Pause
- 2:30 PM EDT - 2:45 PM EDT | 15 minutes
- Profitez de cette pause pour vous relaxer, faire le plein de votre breuvage préféré ou réseauter avec vos collègue...
- Workshop: Choose Your Own Content: a technology-based approach for automatically creating tailored grammar practice exercises from the web (Stephen Bodnar & Roy Lyster, McGill University, Canada)
- 2:45 PM EDT - 3:45 PM EDT | 1 heure
- Stephen Bodnar & Roy Lyster, McGill University, Canada
- Workshop
- Pause
- 3:45 PM EDT - 4:00 PM EDT | 15 minutes
- Profitez de cette pause pour vous relaxer, faire le plein de votre breuvage préféré ou réseauter avec vos collègue...
- Session 3 (Effective practices) - Session Chair: Diane Querrien
- 4:00 PM EDT - 5:30 PM EDT | 1 heure 30 minutes
- Encouraging students’ creativity, agency and community engagement through project-based learning: the “I am an author” project (John Hajek & Riccardo Amorati, The University of Melbourne, Australia)
- 5:00 PM EDT - 5:30 PM EDT | 30 minutes Partie de: Session 3 (Effective practices) - Session Chair: Diane Querrien
- John Hajek & Riccardo Amorati, The University of Melbourne, Australia ...
- Talk
- Séance 4 (Didactique de l’oral) - Président de la séance : Natallia Liakina
- 9:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 1 heure 30 minutes
- Pause
- 10:30 AM EDT - 10:45 AM EDT | 15 minutes
- Profitez de cette pause pour vous relaxer, faire le plein de votre breuvage préféré ou réseauter avec vos collègue...
- Plenary talk by Greg Kessler : Innovation and the future of language teaching and learning
- 10:45 AM EDT - 12:00 PM EDT | 1 heure 15 minutes
- Greg Kessler, Professor of Instructional Technology at the Patton College of Education, Ohio Univ...
- Keynote
- Pause
- 12:00 PM EDT - 1:00 PM EDT | 1 heure
- Profitez de cette pause pour vous relaxer, faire le plein de votre breuvage préféré ou réseauter avec vos collègue...
- Workshop/Atelier : MyAnnotator: une ressource pédagogique numérique pour la rétroaction correctrice écrite en français et en anglais langue seconde (Marie-Josée Hamel, Louis-David Bibeau et Apolline Glais, Université d’Ottawa, Canada)
- 1:00 PM EDT - 2:00 PM EDT | 1 heure
- Marie-Josée Hamel, Louis-David Bibeau et Apolline Glais, Université d’Ottawa, Canada Titre : ...
- Workshop
- Pause
- 2:00 PM EDT - 2:15 PM EDT | 15 minutes
- Profitez de cette pause pour vous relaxer, faire le plein de votre breuvage préféré ou réseauter avec vos collègue...
- Séance 5 (Didactique de l’écrit) - Président de la séance : Tracy Heranic
- 2:15 PM EDT - 3:15 PM EDT | 1 heure
- Discours de clôture
- 3:30 PM EDT - 3:45 PM EDT | 15 minutes