
Rosa Hong
Assistant Prof. Teaching Stream
University of Toronto Mississauga
Assistant Professor, Teaching Stream
Associate Chair
Department of Language Studies
University of Toronto Mississauga
Sessions in which Rosa Hong attends
8:40 AM
8:40 AM
- Opening remarks
- 8:40 AM EDT - 8:55 AM EDT | 15 minutes
9:00 AM
9:00 AM
- Session 1 (Feedback) - Session Chair: Diane Querrien
- 9:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 1 hour 30 minutes
9:30 AM
9:30 AM
- Development of a New Feedback Model Concerning Adult Beginners´ Writing in a Second Language (Liivi Jakobson, Dalarna University, Sweden)
- 9:30 AM EDT - 10:00 AM EDT | 30 minutes Part of: Session 1 (Feedback) - Session Chair: Diane Querrien
- Talk
10:00 AM
10:00 AM
- Use of L1 in Corrective Feedback and Learner Uptakes in Foreign Language Learning (Md Nesar Uddin, The University of Memphis, United States)
- 10:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 30 minutes Part of: Session 1 (Feedback) - Session Chair: Diane Querrien
- Talk
- Quelle est la place de la grammaire dans le cadre d’une tâche? (Gabriel Michaud & Ahlem Ammar, Université de Montréal, Canada)
- 10:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 30 minutes Part of: Séance 1 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Adel Jebali
- Talk
10:30 AM
10:30 AM
- Break
- 10:30 AM EDT - 10:45 AM EDT | 15 minutes
10:45 AM
10:45 AM
- Plenary talk by Cynthia Eid: De l’innovation pédagogique à la transformation de la didactique des langues secondes : quels vecteurs d’apprentissage apprivoiser?
- 10:45 AM EDT - 12:00 PM EDT | 1 hour 15 minutes
1:00 PM
1:00 PM
- Session 2 (Effective practices) - Session Chair: Corinne Beauquis
- 1:00 PM EDT - 2:30 PM EDT | 1 hour 30 minutes
1:30 PM
1:30 PM
- “Let's work together!”: The Effects of Peer Feedback on Pronunciation by Second Language Learners in Mobile-assisted Language Learning Context (Yuhui Huang, McGill University, Canada)
- 1:30 PM EDT - 2:00 PM EDT | 30 minutes Part of: Session 2 (Effective practices) - Session Chair: Corinne Beauquis
- Talk
2:30 PM
2:30 PM
- Break
- 2:30 PM EDT - 2:45 PM EDT | 15 minutes
2:45 PM
2:45 PM
4:00 PM
4:00 PM
- Séance 3 (TICE) - Président de la séance: Rosa Hong
- 4:00 PM EDT - 5:30 PM EDT | 1 hour 30 minutes
9:00 AM
9:00 AM
- Séance 4 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Eliane Lousada
- 9:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 1 hour 30 minutes
- Séance 4 (Didactique de l’oral) - Président de la séance : Natallia Liakina
- 9:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 1 hour 30 minutes
10:00 AM
10:00 AM
- Peut-on enseigner un cours de français oral en ligne ? Présentation d’un exemple concret mis en place à l’Université de Waterloo (Nicolas Hebbinckuys, Université de Waterloo, Canada)
- 10:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 30 minutes Part of: Séance 4 (Didactique de l’oral) - Président de la séance : Natallia Liakina
- Talk
10:30 AM
10:30 AM
- Break
- 10:30 AM EDT - 10:45 AM EDT | 15 minutes
10:45 AM
10:45 AM
- Plenary talk by Greg Kessler : Innovation and the future of language teaching and learning
- 10:45 AM EDT - 12:00 PM EDT | 1 hour 15 minutes
- Keynote
12:00 PM
12:00 PM
- Break
- 12:00 PM EDT - 1:00 PM EDT | 1 hour
1:00 PM
1:00 PM
2:00 PM
2:00 PM
- Break
- 2:00 PM EDT - 2:15 PM EDT | 15 minutes
2:15 PM
2:15 PM
- Session 5 (Oral expression) - Session Chair: Rosa Hong
- 2:15 PM EDT - 3:15 PM EDT | 1 hour
- La révision collaborative : effets sur les modalités de traitement des erreurs et sur la précision langagière dans les textes révisés d’apprenants de FLS (Hanène Melki & Ahlem Ammar, Université de Montréal, Canada)
- 2:15 PM EDT - 2:45 PM EDT | 30 minutes Part of: Séance 5 (Didactique de l’écrit) - Président de la séance : Tracy Heranic
- Talk
3:30 PM
3:30 PM
- Closing remarks
- 3:30 PM EDT - 3:45 PM EDT | 15 minutes