Élisabeth Veilleux
Sessions in which Élisabeth Veilleux attends
Thursday 29 April, 2021
Join us for opening remarks from members of the organizing committee, from Graham Carr, President and Vice-Chancellor of Concordia University, and from Cynthia Eid, vice-president of the Fédération internationale de professeurs de français.
Alina Lemak, York University, Canada Title: Individualizing oral corrective feedback practices in post-secondary ESL context Keywords: corrective feedback; personality; individualized instruction; ESL; mixed-methods Abstract: Corre...
Bela Margaryan & Marine Hovsepyan, Université des langues et des sciences sociales d’Etat V. Brusov d’Erevan, Armenia Titre : Enseignement du FLE à ULSS : les nouvelles approches didactiques et les perspectives du développement Mots-clés : enseignement du FLE; méthodologie soviétique; approches contemp...
Rhonda Chung & Walcir Cardoso, Concordia University, Canada Title: Addressing the need for multi-dialectal aural input in the L2 classroom with Parlure Games Keywords: High-variable aural input; dialectal variation; L2 French; parlure games Abstract: Second language (L2) learners often struggle to understand the mul...
Gabriel Michaud & Ahlem Ammar, Université de Montréal, Canada Titre : Quelle est la place de la grammaire dans le cadre d’une tâche? Mots-clés : Enseignement par la tâche; Approche actionnelle; Enseignement de la forme; Français langue seconde; Méthodologie d'enseignement
Cynthia Eid, Professeure-Chercheuse, Doyenne de l'École de formateurs, Directrice de la pédagogie et de l'Innovation, Groupe IGS, Paris-Lyon et Toulouse, France. Vice-présidente de la Fédération internationale des professeurs de français.,Titre: ...
Friday 30 April, 2021
Greg Kessler, Professor of Instructional Technology at the Patton College of Education, Ohio University, United States. Editor of the CALICO Equinox book series, Advances in CALL Practice & Research. Title: Innovation and the future of language teaching Abstract: