
Catherine Caws
she/her
Professor
University of Victoria, Canada
Catherine Caws has been teaching French language and linguistics for over 20 years. Her research focuses on Computer Assisted Language Learning (CALL), and, more particularly, on learning design, learner-computer interactions and data-driven learning. Her work is strongly influenced by constructivist and socio-cultural theories of learning, in particular activity theory (AT) as it relates to CALL.
Sessions in which Catherine Caws attends
8:40 AM
8:40 AM
- Opening remarks
- 8:40 AM EDT - 8:55 AM EDT | 15 minutes
9:00 AM
9:00 AM
- Session 1 (Theoretical Perspectives) - Session Chair: Tracy Heranic
- 9:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 1 hour 30 minutes
10:00 AM
10:00 AM
- The role(s) of Mother Tongue Literacy in Learning a Second Language: The case of Wolof and French in Senegal (Moustapha Fall, University of Victoria, Canada)
- 10:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 30 minutes Part of: Session 1 (Theoretical Perspectives) - Session Chair: Tracy Heranic
- Talk
10:30 AM
10:30 AM
- Break
- 10:30 AM EDT - 10:45 AM EDT | 15 minutes
10:45 AM
10:45 AM
- Plenary talk by Cynthia Eid: De l’innovation pédagogique à la transformation de la didactique des langues secondes : quels vecteurs d’apprentissage apprivoiser?
- 10:45 AM EDT - 12:00 PM EDT | 1 hour 15 minutes
12:00 PM
12:00 PM
- Break
- 12:00 PM EDT - 1:00 PM EDT | 1 hour
3:45 PM
3:45 PM
- Break
- 3:45 PM EDT - 4:00 PM EDT | 15 minutes
4:00 PM
4:00 PM
- Les correcticiels au secours des clitiques du français L2 (Adel Jebali, Université Concordia, Canada)
- 4:00 PM EDT - 4:30 PM EDT | 30 minutes Part of: Séance 3 (TICE) - Président de la séance: Rosa Hong
- Talk
- Séance 3 (TICE) - Président de la séance: Rosa Hong
- 4:00 PM EDT - 5:30 PM EDT | 1 hour 30 minutes
4:30 PM
4:30 PM
- Ce que le Twitter peut révéler de nos apprenants (Catherine Caws, Université de Victoria, Canada)
- 4:30 PM EDT - 5:00 PM EDT | 30 minutes Part of: Séance 3 (TICE) - Président de la séance: Rosa Hong
- Talk
5:00 PM
5:00 PM
- Compétences et pratiques digito-pédagogiques des enseignants de langues – modèle et enquête (Marie-Josée Hamel, Université d’Ottawa, Canada)
- 5:00 PM EDT - 5:30 PM EDT | 30 minutes Part of: Séance 3 (TICE) - Président de la séance: Rosa Hong
- Talk
9:00 AM
9:00 AM
- Pratique et réflexion : deux mots-clés à la base d’un dispositif de formation d’enseignants (Eliane Lousada, Université de São Paulo, Brésil)
- 9:00 AM EDT - 9:30 AM EDT | 30 minutes Part of: Séance 4 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Eliane Lousada
- Talk
- Séance 4 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Eliane Lousada
- 9:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 1 hour 30 minutes
9:30 AM
9:30 AM
- Enseignement stratégique de L2/LE: la neuroscience et la psychologie en sont au service! (Alena Barysevich, Université de Guelph, Canada)
- 9:30 AM EDT - 10:00 AM EDT | 30 minutes Part of: Séance 4 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Eliane Lousada
- Talk
10:00 AM
10:00 AM
- Vers un dispositif interactif d'apprentissage de l'interculturalité à distance (Salim Ahmed Sista & Mounir Karek, Université du 20 Août 1955 Skikda, Algérie & Sabrina Fetaissa, Université Badji Mokhtar Annaba, Algérie)
- 10:00 AM EDT - 10:30 AM EDT | 30 minutes Part of: Séance 4 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Eliane Lousada
- Talk
10:30 AM
10:30 AM
- Break
- 10:30 AM EDT - 10:45 AM EDT | 15 minutes
10:45 AM
10:45 AM
- Plenary talk by Greg Kessler : Innovation and the future of language teaching and learning
- 10:45 AM EDT - 12:00 PM EDT | 1 hour 15 minutes
- Keynote
12:00 PM
12:00 PM
- Break
- 12:00 PM EDT - 1:00 PM EDT | 1 hour
1:00 PM
1:00 PM
2:00 PM
2:00 PM
- Break
- 2:00 PM EDT - 2:15 PM EDT | 15 minutes
2:15 PM
2:15 PM
- Séance 5 (Didactique de l’écrit) - Président de la séance : Tracy Heranic
- 2:15 PM EDT - 3:15 PM EDT | 1 hour
3:30 PM
3:30 PM
- Closing remarks
- 3:30 PM EDT - 3:45 PM EDT | 15 minutes