Passer au contenu de la page principale

Filtres

Thème
Mot-clé
Format
Autres filtres

Mercredi 4 Mai, 2022

Fuseau horaire: (GMT-05:00) Eastern Time (US & Canada)
9:30 AM
9:30 AM - 10:00 AM | 30 minutes
10:00 AM
10:00 AM - 11:00 AM | 1 heure
Track: Evidence-Based PracticesTrack: Learning Architecture

ePortfolios for authentic assessment: What are the professional development/learning needs?Debra Hoven, Pamela Walsh, Rita Zuba Prokopetz, and Rima Al Tawil, Athabasca UniversityTrack: Evidence-based practices in teaching/ Volet: Pratiques de l'enseignement fondées sur des preuvesType: Research presentation...

10:00 AM - 11:00 AM | 1 heure
Track: Institutional TechnologyTrack: Learning Experience Design

 Make friends with technologies to enable access to anti-doping education opportunitiesFaire amie avec la technologie avec les technologies pour permettre l'accès aux opportunités d'éducation anti-dopageHongyang Gracie Li and Soledad Silvera, World Anti-Doping Agency (WADA)Track: Instit...

10:00 AM - 11:00 AM | 1 heure
Track: Institutional Technology

Developing Augmented Reality Experiences for Natural and Cultural History EducationDévelopper des expériences de réalité augmentée pour l'enseignement de l'histoire naturelle et culturelleErica Hargreave, Ahimsa Media / StoryToGo / BCIT Track: Institutional te...

11:15 AM
11:15 AM - 12:15 PM | 1 heure
Track: Learning Experience Design

Read-Me First! Guides: A Starting Point for LessonsSaul Carliner, Concordia University Track: Learning experience design/ Volet: Conception des expériences d’apprentissageType: Case study in innovation:Name of the case: Read-Me First! Guides: A Starting Point for Lessons

11:15 AM - 12:15 PM | 1 heure
Track: Learning Experience DesignTrack: Evidence-Based PracticesTrack: Partnering with Faculty and Administration

An approach of OER-enabled pedagogy: Designing a professional development OER about OER as part of a graduate level course experienceJi Yae Bong, Rachel Harris, Samira Karim, Yuan Chen, Gabrielle Adam, Celine Reyes, and Alexandra Maria Almonte, Concordia UniversityTrack: Learning experience design/ Volet: Concept...

11:15 AM - 12:15 PM | 1 heure
Track: Learning Experience Design

LX and Accessibility - Beyond ComplianceLX et Accessibilité - Au-delà de la conformitéAdriana Lopez Forero, William Fritzberg, and Sebastian Hanlon, OnleaTrack: Learning experience design/ Volet: Conception des expériences d’apprentissageType: One-hour Innovative Topic Discussion

12:15 PM
12:15 PM - 12:45 PM | 30 minutes

DescriptionWelcome to the Hallway via the platform Wonder! This networking platform is meant to simulate the live experience of informal networking and connecting with your peers in between sessions. The virtual room is open all day, you may revisit at any point during the day. Before joining the room...Make sure to turn off all video conferencing tools (Zoom) - Parallel video calls may lead to technical diff...

12:45 PM
12:45 PM - 1:45 PM | 1 heure

Assemblée générale du Réseau canadien pour l'innovation en education

2:00 PM
2:00 PM - 3:10 PM | 1 heure 10 minutes

About this Keynote: What lies ahead for OER and OEP? Join us for a discussion of the persistent challenges and surprising opportunities associated with open educational resources (OER) and OER-enabled pedagogy (OEP). About the Keynote Presenter: 

David Wiley

Invité.e d'honneur

Dr. Jiyae Bong

Modérateur.rice

Danielle Van Patter

Modérateur.rice
3:10 PM
3:10 PM - 3:50 PM | 40 minutes

Note: this meeting is reserved for CNIE board members and AECT board members onlyHere is the zoom link:

Programme
Vous pouvez ajouter un texte personnalisé en haut de la page de planification.
Choisissez une vue de l'horaire ou laissez à auto pour laisser Grenadine choisir.
Cocher cette boîte pour afficher un sélecteur de vue (Liste, Tuiles, Grille horaire, Calendrier) dans l'écran de l'horaire. Sinon, il sera caché.
Permettre aux utilisateurs de se construire un horaire personnalisé en "ajoutant des favoris" à leur liste.
S'applique seulement aux sessions qui requèrent une inscription simple
S'applique uniquement aux sessions de programme qui requièrenent une inscription ou un billet pour assister.
Affichera les sessions enfant directement dans la page principale du programme. Si cette option est désactivée, les sessions enfant sont listées uniquement dans la page de détail d'une session.