Rosa Hong
she, her, elle
Assistant Prof. Teaching Stream
University of Toronto Mississauga
Assistant Professor, Teaching Stream
Associate Chair
Department of Language Studies
University of Toronto Mississauga
Sessions in which Rosa Hong attends
8:40 AM
8:40 AM
Opening remarks
15 minutes,
8:40 AM EDT
- 8:55 AM EDT
9:00 AM
9:00 AM
9:30 AM
9:30 AM
Préparation des étudiants et éducation expérientielle : un projet de recherche en distanciel (Corinne Beauquis, Université de Toronto à Scarborough, Canada)
30 minutes,
9:30 AM EDT
- 10:00 AM EDT
Part of:
Séance 1 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Adel Jebali
Talk
Development of a New Feedback Model Concerning Adult Beginners´ Writing in a Second Language (Liivi Jakobson, Dalarna University, Sweden)
30 minutes,
9:30 AM EDT
- 10:00 AM EDT
Part of:
Session 1 (Feedback) - Session Chair: Diane Querrien
Talk
10:00 AM
10:00 AM
Use of L1 in Corrective Feedback and Learner Uptakes in Foreign Language Learning (Md Nesar Uddin, The University of Memphis, United States)
30 minutes,
10:00 AM EDT
- 10:30 AM EDT
Part of:
Session 1 (Feedback) - Session Chair: Diane Querrien
Talk
Quelle est la place de la grammaire dans le cadre d’une tâche? (Gabriel Michaud & Ahlem Ammar, Université de Montréal, Canada)
30 minutes,
10:00 AM EDT
- 10:30 AM EDT
Part of:
Séance 1 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Adel Jebali
Talk
10:30 AM
10:30 AM
Break
15 minutes,
10:30 AM EDT
- 10:45 AM EDT
10:45 AM
10:45 AM
Plenary talk by Cynthia Eid: De l’innovation pédagogique à la transformation de la didactique des langues secondes : quels vecteurs d’apprentissage apprivoiser?
1 hour 15 minutes,
10:45 AM EDT
- 12:00 PM EDT
Cynthia Eid, Groupe IGS (Keynote speaker)
1:00 PM
1:00 PM
Didactiser les discours authentiques scolaires pour l’enseignement des disciplines en langue seconde (Catherine Mendonca Dias, DFLE Paris 3 Sorbonne Nouvelle, France)
30 minutes,
1:00 PM EDT
- 1:30 PM EDT
Part of:
Séance 2 (Principes pédagogiques) - Président de la séance : Svetla Kaménova
Talk
Session 2 (Effective practices) - Session Chair: Corinne Beauquis
1 hour 30 minutes,
1:00 PM EDT
- 2:30 PM EDT
1:30 PM
1:30 PM
“Let's work together!”: The Effects of Peer Feedback on Pronunciation by Second Language Learners in Mobile-assisted Language Learning Context (Yuhui Huang, McGill University, Canada)
30 minutes,
1:30 PM EDT
- 2:00 PM EDT
Part of:
Session 2 (Effective practices) - Session Chair: Corinne Beauquis
Talk
2:30 PM
2:30 PM
Break
15 minutes,
2:30 PM EDT
- 2:45 PM EDT
2:45 PM
2:45 PM
Workshop: Choose Your Own Content: a technology-based approach for automatically creating tailored grammar practice exercises from the web (Stephen Bodnar & Roy Lyster, McGill University, Canada)
1 hour,
2:45 PM EDT
- 3:45 PM EDT
Workshop
4:00 PM
4:00 PM
9:00 AM
9:00 AM
Séance 4 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Eliane Lousada
1 hour 30 minutes,
9:00 AM EDT
- 10:30 AM EDT
Séance 4 (Didactique de l’oral) - Président de la séance : Natallia Liakina
1 hour 30 minutes,
9:00 AM EDT
- 10:30 AM EDT
10:00 AM
10:00 AM
Peut-on enseigner un cours de français oral en ligne ? Présentation d’un exemple concret mis en place à l’Université de Waterloo (Nicolas Hebbinckuys, Université de Waterloo, Canada)
30 minutes,
10:00 AM EDT
- 10:30 AM EDT
Part of:
Séance 4 (Didactique de l’oral) - Président de la séance : Natallia Liakina
Talk
10:30 AM
10:30 AM
Break
15 minutes,
10:30 AM EDT
- 10:45 AM EDT
10:45 AM
10:45 AM
Plenary talk by Greg Kessler : Innovation and the future of language teaching and learning
1 hour 15 minutes,
10:45 AM EDT
- 12:00 PM EDT
Keynote
Greg Kessler, Ohio University (Keynote speaker)
12:00 PM
12:00 PM
Break
1 hour,
12:00 PM EDT
- 1:00 PM EDT
1:00 PM
1:00 PM
Symposium : Milieu minoritaire et populations minorisées: vers un enseignement pluriel (Carole Fleuret, Francis Bangou, Marie-Josée Vignola, Stephanie Arnott, Douglas Flemming & Mimi Masson, Université d’Ottawa, Canada)
1 hour,
1:00 PM EDT
- 2:00 PM EDT
Panel
Workshop/Atelier : MyAnnotator: une ressource pédagogique numérique pour la rétroaction correctrice écrite en français et en anglais langue seconde (Marie-Josée Hamel, Louis-David Bibeau et Apolline Glais, Université d’Ottawa, Canada)
1 hour,
1:00 PM EDT
- 2:00 PM EDT
Workshop
2:00 PM
2:00 PM
Break
15 minutes,
2:00 PM EDT
- 2:15 PM EDT
2:15 PM
2:15 PM
La révision collaborative : effets sur les modalités de traitement des erreurs et sur la précision langagière dans les textes révisés d’apprenants de FLS (Hanène Melki & Ahlem Ammar, Université de Montréal, Canada)
30 minutes,
2:15 PM EDT
- 2:45 PM EDT
Part of:
Séance 5 (Didactique de l’écrit) - Président de la séance : Tracy Heranic
Talk
3:30 PM
3:30 PM