Alena Barysevich
University of Guelph
Sessions in which Alena Barysevich attends
8:40 AM
8:40 AM
Opening remarks
15 minutes,
8:40 AM EDT
- 8:55 AM EDT
9:00 AM
9:00 AM
9:30 AM
9:30 AM
Bridging the Distance; Assessing the Effectiveness of Online Teaching Tools for Indigenous Language Education (Jade LaFontaine, McGill University, Canada)
30 minutes,
9:30 AM EDT
- 10:00 AM EDT
Part of:
Session 1 (CALL) - Session Chair: Alena Barysevich
Talk
10:00 AM
10:00 AM
Addressing the need for multi-dialectal aural input in the L2 classroom with Parlure Games (Rhonda Chung & Walcir Cardoso, Concordia University, Canada)
30 minutes,
10:00 AM EDT
- 10:30 AM EDT
Part of:
Session 1 (CALL) - Session Chair: Alena Barysevich
Talk
10:30 AM
10:30 AM
Break
15 minutes,
10:30 AM EDT
- 10:45 AM EDT
10:45 AM
10:45 AM
Plenary talk by Cynthia Eid: De l’innovation pédagogique à la transformation de la didactique des langues secondes : quels vecteurs d’apprentissage apprivoiser?
1 hour 15 minutes,
10:45 AM EDT
- 12:00 PM EDT
Cynthia Eid, Groupe IGS (Keynote speaker)
12:00 PM
12:00 PM
Break
1 hour,
12:00 PM EDT
- 1:00 PM EDT
1:00 PM
1:00 PM
Session 2 (Effective practices) - Session Chair: Corinne Beauquis
1 hour 30 minutes,
1:00 PM EDT
- 2:30 PM EDT
1:30 PM
1:30 PM
“Let's work together!”: The Effects of Peer Feedback on Pronunciation by Second Language Learners in Mobile-assisted Language Learning Context (Yuhui Huang, McGill University, Canada)
30 minutes,
1:30 PM EDT
- 2:00 PM EDT
Part of:
Session 2 (Effective practices) - Session Chair: Corinne Beauquis
Talk
Affective Filter and Use of Peer Assessment Technology in Foreign Language Acquisition (Sarah Jacoba, Lakehead University, Canada)
30 minutes,
1:30 PM EDT
- 2:00 PM EDT
Part of:
Session 2 (CALL) - Session Chair: Mike Barcomb
Talk
2:30 PM
2:30 PM
Break
15 minutes,
2:30 PM EDT
- 2:45 PM EDT
2:45 PM
2:45 PM
Atelier : Enseignement de la variation à l’oral : réflexion et pistes didactiques en classe de français langue seconde (Samantha Damay & Élisabeth Veilleux, Centre d'enseignement du français de l'Université McGill, Canada)
1 hour,
2:45 PM EDT
- 3:45 PM EDT
Workshop
3:45 PM
3:45 PM
Break
15 minutes,
3:45 PM EDT
- 4:00 PM EDT
4:00 PM
4:00 PM
Les correcticiels au secours des clitiques du français L2 (Adel Jebali, Université Concordia, Canada)
30 minutes,
4:00 PM EDT
- 4:30 PM EDT
Part of:
Séance 3 (TICE) - Président de la séance: Rosa Hong
Talk
4:30 PM
4:30 PM
“I subtitle myself”: The case of ESL student tutors and tutees’ plurilingual pedagogical strategies in a francophone college (John Wayne Dela Cruz, McGill University, Canada)
30 minutes,
4:30 PM EDT
- 5:00 PM EDT
Part of:
Session 3 (Plurilingualism) - Session Chair: Angelica Galante
Talk
5:00 PM
5:00 PM
Why separate languages in the classroom if they are inseparable in our brain? The case for plurilingual pedagogy (Angelica Galante, Maria Chiras, John Wayne Dela Cruz & Lana Zeaiter, McGill University, Canada)
30 minutes,
5:00 PM EDT
- 5:30 PM EDT
Part of:
Session 3 (Plurilingualism) - Session Chair: Angelica Galante
Talk
9:00 AM
9:00 AM
Séance 4 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Eliane Lousada
1 hour 30 minutes,
9:00 AM EDT
- 10:30 AM EDT
Séance 4 (Didactique de l’oral) - Président de la séance : Natallia Liakina
1 hour 30 minutes,
9:00 AM EDT
- 10:30 AM EDT
Pratique et réflexion : deux mots-clés à la base d’un dispositif de formation d’enseignants (Eliane Lousada, Université de São Paulo, Brésil)
30 minutes,
9:00 AM EDT
- 9:30 AM EDT
Part of:
Séance 4 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Eliane Lousada
Talk
9:30 AM
9:30 AM
Enseignement stratégique de L2/LE: la neuroscience et la psychologie en sont au service! (Alena Barysevich, Université de Guelph, Canada)
30 minutes,
9:30 AM EDT
- 10:00 AM EDT
Part of:
Séance 4 (Pratiques innovantes) - Président de la séance : Eliane Lousada
Talk
10:00 AM
10:00 AM
Peut-on enseigner un cours de français oral en ligne ? Présentation d’un exemple concret mis en place à l’Université de Waterloo (Nicolas Hebbinckuys, Université de Waterloo, Canada)
30 minutes,
10:00 AM EDT
- 10:30 AM EDT
Part of:
Séance 4 (Didactique de l’oral) - Président de la séance : Natallia Liakina
Talk
10:30 AM
10:30 AM
Break
15 minutes,
10:30 AM EDT
- 10:45 AM EDT
10:45 AM
10:45 AM
Plenary talk by Greg Kessler : Innovation and the future of language teaching and learning
1 hour 15 minutes,
10:45 AM EDT
- 12:00 PM EDT
Keynote
Greg Kessler, Ohio University (Keynote speaker)
12:00 PM
12:00 PM
Break
1 hour,
12:00 PM EDT
- 1:00 PM EDT
1:00 PM
1:00 PM
Workshop/Atelier : MyAnnotator: une ressource pédagogique numérique pour la rétroaction correctrice écrite en français et en anglais langue seconde (Marie-Josée Hamel, Louis-David Bibeau et Apolline Glais, Université d’Ottawa, Canada)
1 hour,
1:00 PM EDT
- 2:00 PM EDT
Workshop
2:00 PM
2:00 PM
Break
15 minutes,
2:00 PM EDT
- 2:15 PM EDT
2:15 PM
2:15 PM
Séance 5 (Didactique de l’écrit) - Président de la séance : Tracy Heranic
1 hour,
2:15 PM EDT
- 3:15 PM EDT
3:30 PM
3:30 PM